fotos
Dodane: 20 stycznia 2019. Foto: goodbike.pl

Rower hybrydowy OVERFLY LEGEND

Dystrybutor informuje, że rower hybrydowy jest zbudowany na bazie standardowego jednośladu, więc podróżujesz nim jak tradycyjnym rowerem. Gdy wspomaganie jest włączone, jego regulacja jest łatwa i intuicyjna.

Rowerem hybrydowym można, z niewielkim wysiłkiem pokonywać wzniesienia i znaczne odległości oraz szybciej osiągać zaplanowane cele.

Jak działa wspomaganie elektryczne.

Wspomaganie silnikiem elektrycznym można włączyć lub wyłączyć w dowolnym momencie jazdy. Nie zastąpi ono pracy nóg. Prędkość, z jaką porusza się rower, zależna jest od siły pedałowania i stopnia wspomagania, w momencie naciśnięcia hamulca, bądź zaprzestania pedałowania, wspomaganie się wyłącza. Maksymalna prędkość, jaką można osiągnąć przy jeździe ze wspomaganiem to 25 km/h. Jest to uregulowanie przepisami prawnymi. Poza drogami publicznymi można odblokować maksymalną prędkość.

Rower wyposażono w tryb wspomagania prowadzenia 6 km/h. Dzięki niemu ważący 24 kg. Legend prowadzi się łatwiej.

Napęd.

Silnik 250 W bezszczotkowy, BEWO moment obrotowy 70 N.m.

Centralny napęd elektryczny roweru hybrydowego jest rozwiązaniem zapewniającym najlepsze rozłożenie masy pośrodku jednak w porównaniu z napędem umieszczonym w piaście tylego lub przedniego koła, jest nieco droższy.

Kontroler

Inteligentny sterownik (regulator mocy) układu napędowego wyposażono w funkcje ochrony przed przeciążeniem i zbyt niskim napięciem.

fotos

Foto: Silnik elektryczny.

fotos

Foto: Bateria na ramie.

fotos

Foto: Bateria z ładowarką.

fotos

Foto: Zamek baterii.

Bateria.

Li-ion Samsung 13Ah (468Wh) 36 V

Bateria roweru hybrydowego na ramie sprawia, że masa rozłożona jest pośrodku.
Dystans, jaki można przejechać po naładowaniu baterii, zależy od jej pojemności i sposobu używania napędu. Rower wyposażony w baterię 13 Ah jest w stanie przejechać 80-90 km ze wspomaganiem.

Ładowanie baterii może odbywać się bez zdejmowania jej z roweru. Dzięki odpowiedniej konstrukcji baterię można również szybko zdemontować z roweru i przenieść w dowolne miejsce w celu ładowania za pomocą dołączonej specjalnej ładowarki podłączonej do zwykłego gniazdka 100-240 V. Bateria jest zamykana na zamek, dzięki czemu odłączyć ją może tylko osoba posiadająca właściwy kluczyk.

Czas ładowania baterii to 4-6 godzin w zależności od stopnia rozładowania. Bateria posiada wskaźnik poziomu naładowania.

Wyświetlacz.

LCD model Nokee

Umieszczony na kierownicy wyświetlacz LCD informuje o stanie naładowania baterii, poziomie wspomagania, wskazuje przejechany dystans oraz aktualną prędkość podczas jazdy. Display wyposażono w podświetlenie.

fotos

Foto: Wyświetlacz i przyciski sterowania na kierownicy obok dzwonka.

fotos

Foto: Hydrauliczny hamulec tarczowy.

fotos

Foto: Przerzutka tylnego koła.

Wyposażenie.
Hamulce:

Tarczowe, hydrauliczne Tektro zastosowano na przednim i tylnym kole.

Aluminium:

Rower posiada aluminiową ramę, aluminiowe obręcze kół oraz inne elementy wykonane z lekkiego metalu.

Przerzutka:

Manetka Shimano M315, Tył: Shimano Alivio M4000 9 biegów.

Tak jak w większości klasycznych rowerów trekkingowych zastosowano przerzutkę firmy Shimano. W rowerze hybrydowym z napędem umieszczonym centralnie przerzutka jest jedynie z tyłu mimo to dziewięć biegów, wystarcza w każdych warunkach.

Przedni amortyzator:

Suntour NEX z blokadą hydrauliczną. Dzięki temu amortyzatorowi jazda rowerem jest wygodniejsza.

Oświetlenie

Spanniga LED przód i tył. Oświetlenie roweru zasilają wymienne baterie, które zintegrowano w ledowych lampkach.

Odzysk energii.

W konstrukcjach napędów rowerów hybrydowych istnieją rozwiązania umożliwiające odzysk energii, przez wykorzystanie silnika napędowego jako prądnicy jednak sens zastosowania skomplikowanych konstrukcji nie jest jednoznaczny. Rozwiązania takie nie są stosowane powszechnie ze względów ekonomicznych. „Rowery elektryczne z »najwyższej półki« posiadają taką opcję. Czy jednak jest to w większym stopniu „gra warta świeczki”, czy też slogan reklamowy?” Więcej...

Podsumowanie.

Rower trekkingowy.

Uważa się, że jest to rower bardzo uniwersalny, ponieważ nadaje się zarówno do jazdy na co dzień po mieście, jak i na leśne wycieczki. Rower trekkingowy ma ergonomiczną kierownicę, amortyzatory roweru tego typu są przystosowane do jazdy po asfalcie i szutrze.

Hybrydowy rower trekkingowy jest najbardziej uniwersalnym rozwiązaniem, gdy:
  • liczy się czas przejazdu codziennych tras
  • wybierzemy się na dłuższą wyprawę poza miasto
  • zdarza się czasem wozić rowerem cięższe zakupy.
Rower hybrydowy OVERFLY LEGEND do testu udostępnił Dystrybutor Firma: goodbike.pl


fotos
Dodane: 20 stycznia 2019.
Foto: Media GM

Elektryczny rower GM

Amerykański koncern motoryzacyjny General Motors (GM) zdecydował się na całkowitą przyszłość elektryczną. Producent planuje sprzedaż do 2023 roku, co najmniej 20 modeli samochodów elektrycznych. Aktualnie trwa konkurs na nazwę dla eBikea GM. Już 31 stycznia dowiemy się kto otrzyma nagrodę 10 000 amerykańskich dolarów. Więcej...


fotos
Dodane: 20 grudnia 2018. Foto: dzieciakiwplecaki.pl

Prawo o Ruchu Drogowym - Wybrane przepisy.

Ustawa.

Podstawa - Ustawa Prawo o ruchu drogowym.

Definicja roweru
Rower – pojazd o szerokości nieprzekraczającej 0,9 m poruszany siłą mięśni osoby jadącej tym pojazdem; rower może być wyposażony w uruchamiany naciskiem na pedały pomocniczy napęd elektryczny zasilany prądem o napięciu nie wyższym niż 48 V o znamionowej mocy ciągłej nie większej niż 250 W, którego moc wyjściowa zmniejsza się stopniowo i spada do zera po przekroczeniu prędkości 25 km/h;

Zasady ogólne
Art. 16. 1. Kierującego pojazdem obowiązuje ruch prawostronny.
5. Kierujący rowerem jest obowiązany poruszać się po poboczu, chyba że nie nadaje się ono do jazdy lub ruch pojazdu utrudniałby ruch pieszych.
7. Na skrzyżowaniu i bezpośrednio przed nim kierujący rowerem, może poruszać się środkiem pasa ruchu, jeśli pas ten umożliwia opuszczenie skrzyżowania w więcej niż jednym kierunku, z zastrzeżeniem art. 33 ust. 1.

Włączanie się do ruchu
Art. 17. 1. Włączanie się do ruchu następuje przy rozpoczynaniu jazdy po postoju lub zatrzymaniu się niewynikającym z warunków lub przepisów ruchu drogowego oraz przy wjeżdżaniu:
3a) na jezdnię lub pobocze z drogi dla rowerów, z wyjątkiem wjazdu na przejazd dla rowerzystów lub pas ruchu dla rowerów;
2. Kierujący pojazdem, włączając się do ruchu, jest obowiązany zachować szczególną ostrożność oraz ustąpić pierwszeństwa innemu pojazdowi lub uczestnikowi ruchu.

Przecinanie się kierunków ruchu
Art. 27. 1. Kierujący pojazdem, zbliżając się do przejazdu dla rowerzystów, jest obowiązany zachować szczególną ostrożność i ustąpić pierwszeństwa rowerowi znajdującemu się na przejeździe.
1a. Kierujący pojazdem, który skręca w drogę poprzeczną, jest obowiązany zachować szczególną ostrożność i ustąpić pierwszeństwa rowerzyście jadącemu na wprost po jezdni, pasie ruchu dla rowerów, drodze dla rowerów lub innej części drogi, którą zamierza opuścić.
3. Kierujący pojazdem, przejeżdżając przez drogę dla rowerów poza jezdnią, jest obowiązany ustąpić pierwszeństwa rowerowi.
4. Kierującemu pojazdem zabrania się wyprzedzania pojazdu na przejeździe dla rowerzystów i bezpośrednio przed nim, z wyjątkiem przejazdu, na którym ruch jest kierowany.

Ruch pojazdów w kolumnie
Art. 32. 1. Liczba pojazdów jadących w zorganizowanej kolumnie nie może przekraczać:
2) rowerów – 15;
6. Zabrania się wjeżdżania między jadące w kolumnie rowery.

Przepisy dodatkowe o ruchu rowerów ...
Art. 33. 1. Kierujący rowerem jest obowiązany korzystać z drogi dla rowerów lub pasa ruchu dla rowerów, jeśli są one wyznaczone dla kierunku, w którym się porusza lub zamierza skręcić. Kierujący rowerem, korzystając z drogi dla rowerów i pieszych, jest obowiązany zachować szczególną ostrożność i ustępować miejsca pieszym.
1a. Kierujący rowerem może zatrzymać się w śluzie rowerowej obok innych rowerzystów. Jest obowiązany opuścić ją, kiedy zaistnieje możliwość kontynuowania jazdy w zamierzonym kierunku i zająć miejsce na jezdni zgodnie z odpowiednio art. 33 ust. 1 lub art. 16 ust. 4 i 5.
2. Dziecko w wieku do 7 lat może być przewożone na rowerze, pod warunkiem że jest ono umieszczone na dodatkowym siodełku zapewniającym bezpieczną jazdę.
3. Kierującemu rowerem lub motorowerem zabrania się:
1) jazdy po jezdni obok innego uczestnika ruchu, z zastrzeżeniem ust. 3a;
2) jazdy bez trzymania co najmniej jednej ręki na kierownicy oraz nóg na pedałach lub podnóżkach;
3) czepiania się pojazdów.
3a. Dopuszcza się wyjątkowo jazdę po jezdni kierującego rowerem obok innego roweru lub motoroweru, jeżeli nie utrudnia to poruszania się innym uczestnikom ruchu albo w inny sposób nie zagraża bezpieczeństwu ruchu drogowego.
4. (uchylony)
5. Korzystanie z chodnika lub drogi dla pieszych przez kierującego rowerem jest dozwolone wyjątkowo, gdy:
1) opiekuje się on osobą w wieku do lat 10 kierującą rowerem;
2) szerokość chodnika wzdłuż drogi, po której ruch pojazdów jest dozwolony z prędkością większą niż 50 km/h, wynosi co najmniej 2 m i brakuje wydzielonej drogi dla rowerów oraz pasa ruchu dla rowerów;
3) warunki pogodowe zagrażają bezpieczeństwu rowerzysty na jezdni (śnieg, silny wiatr, ulewa, gołoledź, gęsta mgła), z zastrzeżeniem ust. 6.
6. Kierujący rowerem, korzystając z chodnika lub drogi dla pieszych, jest obowiązany jechać powoli, zachować szczególną ostrożność i ustępować miejsca pieszym.
7. Kierujący rowerem może jechać lewą stroną jezdni na zasadach określonych dla ruchu pieszych w przepisach art. 11 ust. 1–3, jeżeli opiekuje się on osobą kierującą rowerem w wieku do lat 10.

Warunki techniczne.

Podstawa - Warunki techniczne

§ 2. 1. Długość pojazdu nie może przekraczać w przypadku:
11) ... roweru, oraz zespołu złożonego z roweru z przyczepą – 4,00 m.

§ 53. 1. Rower oraz wózek rowerowy powinny być wyposażone:
1) z przodu – co najmniej w jedno światło pozycyjne barwy białej lub żółtej selektywnej;
2) z tyłu – co najmniej w jedno światło odblaskowe barwy czerwonej o kształcie innym niż trójkąt oraz co najmniej w jedno światło pozycyjne barwy czerwonej;
3) w światła, o których mowa w ust. 3 pkt 3, jeżeli konstrukcja roweru lub wózka rowerowego uniemożliwia kierującemu sygnalizowanie przez wyciągnięcie ręki zamiaru zmiany kierunku jazdy lub pasa ruchu;
4) co najmniej w jeden skutecznie działający hamulec;
5) w dzwonek lub inny sygnał ostrzegawczy o nieprzeraźliwym dźwięku.

1a. Dopuszcza się, aby światła pozycyjne roweru i wózka rowerowego, o których mowa w ust. 1 pkt 1 i 2, były zdemontowane, jeżeli kierujący tym pojazdem nie jest zobowiązany do ich używania podczas jazdy.

1b. Przyczepa ciągnięta przez rower lub wózek rowerowy powinna być wyposażona w dyszel wyposażony w urządzenie sprzęgowe uniemożliwiające przewrócenie się przyczepy w przypadku przewrócenia się roweru; nie dotyczy przyczepy jednokołowej.


Transport rowerów

Dodatkowa tablica rejestracyjna „bagażnik” - informacje.

Uwaga:

Brak tablicy rejestracyjnej podczas okresowego badania technicznego pojazdu skutkuje uznaniem stanu technicznego za niezadowalający a wynik badania, należy określić jako negatywny. Dotyczy również dodatkowej tablicy rejestracyjnej „bagażnik”. Więcej