Energia na co dzień — własna stacja w garażu.
ed:
Samochody elektryczne wymagają dostępu do źródeł energii w przypadku BMW i3 z wysokowydajnym akumulatorem 42,2 kWh / 120 Ah,
producent podaje realny zasięg około 260 km. Jak Pani radzi sobie z ładowaniem akumulatora swojej i-trójki zwłaszcza podczas wyjazdów za miasto?
M.ChD:
Przed wyjazdem zwykle sprawdzam na stronach internetowych czy na trasie mojego przejazdu jest możliwość
doładowania akumulatora, oczywiście robię tak, gdy mam pokonać kilkaset kilometrów. Na przykład jadąc do Krynicy, dowiedziałam się, że po drodze
w Rytrze jest ładowarka
Tesli
i to jeszcze darmowa. Podczas ładowania akumulatora można było odpocząć i coś zjeść w pobliskiej
restauracji.
W Zakopanem korzystaliśmy z ładowarki, która znajduje się przed Urzędem Miasta. Musieliśmy uzupełnić energię, bo przed nami był jeszcze wyjazd
na Słowację przez Jurgów.
W swoim garażu zamontowałam oryginalną ładowarkę, jest to tak zwany
Wallbox BMW.
Moja „prywatna stacja benzynowa” dostarcza energii akumulatorowi, gdy używam samochodu do codziennych zajęć.
ed:
Mając na uwadze ilość ogólnodostępnych obecnie stacji ładowania, czy pojechałaby Pani samochodem elektrycznym z Krakowa nad polskie morze?
M.ChD:
Oczywiście planujemy z Mężem taki wyjazd.
Mamy wielu przyjaciół na trasie. W Kielcach co najmniej 10 osób.
Gdy wybierzemy trasę przez Czestochowę, znajduje się tam ładowarka GreenWay. Jadąc w kierunku Łodzi, skręcam na Tomaszów
Mazowiecki, gdzie na przedmieściach Jurek z Elą wybudowali piękny dwór. Urodzeni ekolodzy, mają własną wędzarnię, w ogrodzie
hodują wszystkie warzywa. Tam bez problemu naładuje akumulatr przez noc ładowarką, w którą jest wyposażone moje autko.
W północnej Polsce, sieć GreenWaya jest już
rozbudowana. W Gdańsku córka kuzynki też chętnie nam pomoże naładować baterię.
Chargenow
Od mojego dealera
BMW Dobrzański
otrzymałam kartę, która po aktywacji umożliwia mi korzystanie z ponad trzystu stacji ładowania
w Polsce.