Video: Mercedes-Benz VISION AVTR.
Pierwszy koncepcyjny samochód autonomiczny, który otwiera nowy dział „pojazdy autonomiczne” w serwisie eurodiagnosta.
Jest nim, zainspirowany filmem AVATAR Mercedes-Benz VISION AVTR.
W przyszłości na ulicach pojawią się pojazdy w pełni autonomiczne. Osiągnięcie wymaganego poziomu autonomii jest możliwe
dzięki technologii, która już dziś jest stosowana w pojazdach produkcyjnych — w kolejnych artykułach będziemy opisywać rozwiązania techniczne stosowane w pojazdach autonomicznych różnych producentów.
475 KM (350 kW).
Dzięki inteligentnemu w pełni zmiennemu rozkładowi momentu obrotowego moc czterech indywidualnie sterowanych silników jest zarządzana w najbardziej wydajny sposób.
Każde koło może być napędzane osobno, zależnie od sytuacji na drodze. Koła przedniej i tylnej osi mogą obracać się w przeciwnych kierunkach, VISION AVTR może poruszać się na boki.
Video: Mercedes-Benz VISION AVTR.
Po raz pierwszy rewolucyjna technologia akumulatorów oparta jest na chemii ogniw organicznych na bazie grafenu, a zatem
całkowicie eliminuje, toksyczne i drogie metale ziem rzadkich takie jak lit, molibden i inne. W ten sposób elektromobilność uniezależnia się od zasobów kopalnych.
Absolutną rewolucją jest także możliwość recyklingu przez kompostowanie z uwagi na użycie naturalnych materiałów. W rezultacie Mercedes-Benz podkreśla duże znaczenie przyszłej gospodarki o obiegu zamkniętym w sektorze surowców.
Foto: Mercedes-Benz VISION AVTR wnętrze.
Systemy wspomagania kierowcy – np. ESP, ABS, tempomat. Tego rodzaju systemy posiada wiele modeli samochodów.
Automatyzacja jednego elementu wymaganego do prowadzenia pojazdu, np. utrzymywanie stałej odległości od poprzedzającego pojazdu.
Jazda „półautonomiczna". Pojazd kontroluje kierunek jazdy, odpowiada za pas ruchu, przyspieszenie, hamowanie i kierowanie, kontroluje odległość od poprzedzających pojazdów. Np. jazda po autostradzie.
Komputer przejmuje kontrolę nad pojazdem jak poprzednio (np. w czasie jazdy po autostradzie) oraz w prostych sytuacjach drogowych w mieście. Kierowca zajmuje się sytuacjami trudnymi i skomplikowanymi w mieście.
Zasadniczo jazda w pełni autonomiczna. Kierowca nie musi kierować pojazdu w czasie manewrów skomplikowanych w mieście oraz dowolnych innych. Pojazd posiada urządzenia do ręcznego kierowania (np. kierownica, joystick), ale wykorzystywane są tylko na życzenie kierowcy "chcącego samemu poprowadzić".
Jazda w pełni autonomiczna, pojazd nie posiada urządzeń do ręcznego kierowania.