Najlepiej sprzedający się samochód na świecie.

Test samochodu:

Toyota Corolla TS (ang. Touring Sports) Kombi 2.0 Hybrid Dynamic Force 180 KM e-CVT

Toyota Corolla pierwszej generacji.

Historia Corolli


Od momentu pojawienia się na rynku w 1966 roku sprzedano na całym świecie ponad 46 mln egzemplarzy tego auta.

Przez pięćdziesiąt trzy lata produkcji fabryki Toyoty opuściło dwanaście generacji modelu Corolla.

Od 2006 do 2018 roku, na rynkach europejskich, w miejsce Corolli produkowano model Auris.

Od 2019 roku kompaktowe modele Toyoty (hatchback, sedan i kombi) znów nazywają się Corolla.

Historia hybryd sięga 1997 roku, kiedy do masowej produkcji trafiła Toyota Prius. Japoński producent w modelu Corolla po raz pierwszy oferuje dwa napędy hybrydowe do wyboru.

TNGA


Corollę dwunastej generacji oparto na nowej platformie TNGA (ang. Toyota New Global Architecture).

Jest to nazwa nowej koncepcji projektowania i produkcji samochodów Toyoty, a także organizacji fabryk i linii produkcyjnych.

Toyota przewiduje, że TNGA pozwoli produkować kilka modeli na tej samej linii oraz że TNGA zmniejszy koszty projektowania i produkcji pojazdów o 20%.

W systemie TNGA produkowany jest model Prius, a od 2018 r. Lexus UX, RAV4, C-HR.

Platforma TNGA.

Toyota Hybrid System (THS II)


W nowej Corolli zastosowano wyłącznie silniki benzynowe oraz układy hybrydowe drugiej generacji (THS II).

Producent konsekwentnie wycofuje silniki diesla.

W modelu udostępnionym do testu zastosowano całkowicie nowy układ napędowy 2.0 Hybrid Dynamic Force e-CVT o mocy 180 KM.

W ofercie Toyoty jest również system hybrydowy o mocy 122 KM z silnikiem 1.8 e-CVT.

Nowa bateria zbudowana z ogniw niklowo-metalowo-wodorkowych (NiMH) jest mniejsza i lżejsza dzięki zmienionej strukturze zestawu i zastosowaniu kompaktowego systemu chłodzenia.
Pojemność jest identyczna w obu rozwiązaniach hybrydowych (6,5 Ah) — ale akumulator ma większą liczbę ogniw (180 wcześniej 168) i działa również na wyższe napięcie (216 V. Wcześniej 201,6 V).

e-CVT


e-CVT przekładnia bezstopniowa (ang.Continously Variable Transmission)

W układzie tym, zwanym e-CVT, przekładnia planetarna dokonuje podziału momentu obrotowego i prędkości obrotowej silnika spalinowego między koła pojazdu a generator. Silnik elektryczny zasilany z generatora i akumulatora trakcyjnego wspomaga moment obrotowy silnika spalinowego podczas dynamicznego ruszania i przyspieszania. Dodatkową korzyścią, której nie daje zwykła przekładnia CVT, jest odzyskiwanie energii przez układ hybrydowy podczas hamowania rekuperacyjnego, co znacznie przyczynia się do zmniejszenia zużycia paliwa.

Zastosowanie nowej przekładni z systemem Toyota Direct Shift-CVT poprawia wydajność przekładni przy niższych przełożeniach skrzyni biegów. Powoduje również zmniejszenie obciążenia, co pozwala na zastosowanie mniejszych elementów paska i koła pasowego. Zmiany biegów są o 20% szybsze niż w poprzednich modelach Toyoty.

Opis Corolli

fotos

Toyota Corolla TS Kombi 2.0. - Przód.

Klasa premium
Linia nadwozia najnowszej Corolli dyskretnie nawiązuje do futurystycznego stylu
wodorowej Toyoty Mirai.
Toyota Mirai — Pierwszy masowo produkowany samochód na wodór. Oferuje zasięg 500 kilometrów, możliwość zatankowania do pełna w niecałe cztery minuty i zerową emisję spalin. Na 100km samochód produkuje około 7 litrów wody. Więcej...

Wnętrze jest wykończone materiałami wysokiej jakości znanymi z marki Lexus. Pośrodku znajduje się 8-calowy dotykowy ekran multimediów. Jednak większość funkcji można obsługiwać za pomocą fizycznych przycisków.

fotos

Toyota Corolla TS Kombi 2.0. - Wnętrze.

fotos

Toyota Corolla - Trzy wersje nadwozia.

Trzy wersje nadwozia

Nowa Corolla jest dostępna jako hatchback, sedan i testowane przez nas kombi. Przetłoczenia karoserii o wyraźnych krawędziach podkreślają sportowy charakter Toyoty. Obniżono środek ciężkości i usztywniono nadwozie (w porównaniu z Aurisem).

Podwozie
Podwozie — panele ochronne podwozia Corolli.
zabudowano panelami ochronnymi, które skutecznie ograniczają poziom hałasu oraz zabezpieczają przed uszkodzeniami.
fotos

Toyota Corolla TS Kombi 2.0. - Tył.

Dane techniczne

Wymiary, masa
(TS kombi)

Długość: 4,65 m.
Szerokość: 1,79 m.
Wysokość: 1,43 m.
Pojemność bagażnika: 581 l.
Masa pojazdu [kg 1.8/2.0] 1370/1465

Bateria

Typ: Niklowo-metalowo-wodorkowy (NiMH).
Ilość ogniw: 180.
Pojemność: 6,5 Ah (1,4 kWh).
Napięcie: 216 V.

Silnik 2.0

Moc systemu [KM] 180
Moc benz. [KM] 153
Mom. obr. benz. [Nm] 190
Moc elektr. [kW/KM] 78/106
Mom. obr. elektr. [Nm] 202

Silnik 1.8

Moc systemu [KM] 122
Moc benz. [KM] 92
Moment obr. benz. [Nm] 163
Moc elektr. [kW/KM] 53/72
Moment obr elektr. [Nm] 163

Informacje szczegółowe

Katalog Corolli Hatchback i TS Kombi.


W katalogu znajdują się informacje i opisy systemów Corolli TS Kombi oraz Hatchback.

Katalog Corolli

Cennik Corolli TS Kombi.


Cena testowanego modelu w wersji Executive, metalik z pakietem wyposażenia VIP, Premium Audio JBL to 149100 PLN (brutto).

Cennik Corolli TS
foto

Więcej informacji uzyskasz bezpośrednio od sprzedawcy. Umów się na jazdę próbną.

TOYOTA ROMANOWSKI KRAKÓW

Mirosław Sowa Doradca ds. Sprzedaży

Tel. Kom: 883 345 851
E-mail: miroslaw.sowa@toyotakrakow.com.pl


Testy

fotos

Test drogowy.

Jazda testowa
Pewne trzymanie się nawierzchni w ciasnych zakrętach to zdecydowanie zasługa nowego zawieszenia
wielowahaczowego
Zawieszenie Corolli — układ wielowahaczowy z tyłu.
z tyłu oraz precyzyjnego, elektrycznie wspomaganego układu kierowniczego.

Układ napędowy Hybrid Dynamic Force 180 KM e-CVT, przy wyższych obrotach dwulitrowego silnika benzynowego jest głośniejszy, zwłaszcza podczas dynamicznej jazdy w trybie sportowym. Skrzynia biegów reaguje wówczas znacznie szybciej niż w trybie eco i normal.

System wykorzystuje każdą okazję, aby zatrzymać silnik spalinowy i włączyć tryb EV (napęd elektryczny). Podczas jazdy ze stałą prędkością, silnik elektryczny przejmuje role silnika spalinowego. Kiedy samochód się zatrzyma, następuje cisza wypełniona jedynie muzyką z systemu JBL.

Systemy wspomagające

W pierwszej kolejności uwagę kierowcy zwraca wyraźny obraz wyświetlacza HUD (ang. head-up display) z opcją pokazywania danych nawigacji, trybu i prędkości jazdy oraz widoku rozpoznawanych znaków drogowych.
System nawigacji działa szybko a informacje wyświetlane na centralnie umieszczonym ekranie są czytelne.

Pakiet Toyota Safety Sense

Corollę wyposażono w tempomat adaptacyjny IACC (ang. Intelligent Adaptive Cruise Control), który utrzymuje bezpieczną odległość od poprzedzającego pojazdu, a w razie potrzeby zatrzyma nasz samochód.
Asystent utrzymania pasa ruchu lub inaczej układ ostrzegający o niezamierzonej zmianie pasa ruchu z funkcją powrotu LDA (ang. Lane Departure Alert) to kolejny system, który analizuje obraz z kamery i rozpoznaje oznaczenia na jezdni. LDA w nowej Corolli rozpoznaje nie tylko białe i żółte linie na jezdni, ale także pobocza nieoddzielone liniami od głównej drogi. Kiedy nieświadomie przekraczamy linię, system ostrzega i koryguje tor jazdy.
Pakiet zawiera również układ wczesnego reagowania w razie ryzyka zderzenia PCS (ang. Pre-Collision System) z pieszymi i rowerzystami. Z pieszymi również w nocy.

fotos

Toyota Corolla - Obraz wyświetlacza HUD.

fotos

Toyota Corolla TS Kombi 2.0. - Panel centralny.

Galeria

Corolla widok zewnętrzny

Dynamiczną sylwetkę podkreśla nisko usytuowana maska nad szerokim sportowym gillem i wąskie światła z przodu i z tyłu w technologii LED (wyposażenie standardowe). Światła drogowe automatyczne (nieoślepiające AHB). Felgi 18” aluminiowe. Corollę wyposażono w czujnik bezdotykowego otwierania bagażnika.

Wnętrze

Sportowe fotele, przyciski sterowania umieszczone na podgrzewanej kierownicy, stacja bezprzewodowego ładowania telefonu, dużo miejsca na tylnej kanapie i dwa poziomy bagażnika. Jasna podsufitka to opcja za dopłatą (w standardzie jest ciemna).

Systemy

System wykrywania pieszych (nawet po zmroku), tempomat adaptacyjny (IACC), asystent utrzymania pasa ruchu (LTA), układ rozpoznawania znaków drogowych (RSA), system multimedialny Toyota Touch®, wyświetlacz przezierny (ang. head-up display – HUD), radio cyfrowe DAB+ i inne.

Przepływ energii

Na wyświetlaczu centralnym można włączyć monitor energii w hybrydowym układzie napędowym, aby na bieżąco obserwować poziom naładowania baterii oraz procesy zachodzące w układzie elektrycznym takie jak tryb EV, odzysk energii czy napęd połączony z dwóch silników.


Zerowa emisja to za mało dla Toyoty

Toyota LQ.

Toyota LQ


Na specjalnej wystawie Future Expo podczas Tokyo Motor Show 2019 została pokazana Toyota LQ Concept. Jest to nowe podejście do motoryzacji.

Pojazd nie tylko nie emituje żadnych spalin, lecz również oczyszcza powietrze z ozonu z 60-procentową skutecznością.
Koncepcyjna Toyota LQ nie posiada silnika spalinowego. Nie jest to nawet pojazd hybrydowy typu plug-in. LQ Concept wyposażono w napęd elektryczny, który ma zasięg 300 km. więcej...