Video: Mustang Mach-E źródło: Ford materiały prasowe.
24 września 2021
Na początku lat sześćdziesiątych Lee Iacocca, wizjoner pełniący jednocześnie funkcję wiceprezesa i dyrektora generalnego Forda wymyślił nową generację samochodów sportowych przeznaczonych dla młodych kierowców. Nowy model opracowano w rekordowo krótkim czasie, na podstawie popularnego w tamtym okresie modelu Falcon. Charakterystyczny styl nadwozia zapoczątkował nową kategorię samochodów tak zwane pony cars.
Nazwa Mustang pochodzi od słynnego w czasie drugiej wojny światowej samolotu myśliwskiego, a nie jak się powszechnie przyjęło od konia. Charakterystyczne logo z sylwetką galopującego mustanga zaprojektowano w kolejnym etapie opracowywania kampanii reklamowej. Pierwotna nazwa modelu Torino ostatecznie została porzucona.
Ford Mustang został zaprezentowany po raz pierwszy w roku 1964. W marcu 1966 r. wyprodukowano milionowego Mustanga. Przez pięćdziesiąt pięć lat wyprodukowano sześć generacji. W roku 2018 producent poinformował, że w całym okresie produkcji powstało przeszło dziesięć milionów Mustangów. (więcej informacji historycznych znajdziesz w materiałach źródłowych).
W roku 2019 Ford zaprezentował w pełni elektryczny model Mustang Mach-E.
Określenie MACH reprezentuje Prędkość i Moc.
Ford Mustang Mach-E to zupełnie nowy w pełni elektryczny SUV, z duszą legendarnego Forda Mustanga, inspirowany jego stylistyką. Charakterystyczna długa i wysoka maska, tylne światła, drapieżna linia boczna, a także niesamowite osiągi podkreślają naturalne dziedzictwo Forda Mustanga. Zupełnie nowy design łączący tradycję z nowoczesnością sprawia, że przechodząc obok Mustanga Mach-E, nie zostaniesz obojętny.
Ford Mustang Mach-E to samochód gotowy na długą podróż. Nawet 610 km zasięgu, a szybkie ładowanie 150 kWh zwiększy zasięg o 119 km w zaledwie 10 minut. Dzięki domowej ładowarce Wallbox Ford Mustang Mach-E będzie naładowany i gotowy do dalszej podróży już po 8 godzinach ładowania w nocy.
Video: Mustang Mach-E.
Dane techniczne | Szczegóły | MACH-E RWD | MACH-E AWD | MACH-E FIRST EDITION | MACH-E GT |
---|---|---|---|---|---|
Masa całkowita | Zwiększona pojemność (ER) Standardowa bateria (SR) |
2085 1969 |
2182 2063 |
2182 - |
2273 - |
Masa przyczepy bez hamulca/z hamulcem | Zwiększona pojemność (ER) Standardowa bateria (SR) |
bd/750 kg bd/750 kg |
bd/750 kg bd/750 kg |
bd/750 kg - |
bd/750 kg - |
Pojemność baterii kWh | Zwiększona pojemność (ER) Standardowa bateria (SR) |
98 kWh 75 kWh |
98 kWh - |
98 kWh - |
98 kWh - |
Zasięg (km) [UE] | Z baterią o zwiększonej pojemności (ER) Ze standardową baterią (SR) |
610 km 440 km |
540 km 400 km |
540 km - |
490 km - |
Układ napędowy | - | Napęd na tylne koła (RWD) | Napęd na wszystkie koła z podwójnym silnikiem (AWD) | Napęd na wszystkie koła z podwójnym silnikiem (AWD) | Napęd na wszystkie koła z podwójnym silnikiem (AWD) |
Maksymalna moc (kW/KM) | Z baterią o zwiększonej pojemności (ER) Ze standardową baterią (SR) |
216 / 294 198 / 269 |
258 / 351 198 / 269 |
258 / 351 - |
358 / 487 - |
Maksymalny moment obrotowy (Nm) | - | 430 Nm | 580 Nm | 580 Nm | 860 Nm |
Przyspieszenie (0-100km/h - start lotny) | Z baterią o zwiększonej pojemności (ER) Ze standardową baterią (SR) |
6.2 sekundy 6.1 sekundy |
5.1 sekundy 5.6 sekundy |
5.1 sekundy | 3.7 sekundy |
Przyspieszenie (0-100km/h - start zatrzymany) | Z baterią o zwiększonej pojemności (ER) Ze standardową baterią (SR) |
7.0 sekundy 6.9 sekundy |
5.8 sekundy 6.3 sekundy |
5.8 sekundy | 4.4 sekundy |
Maksymalna prędkość (km/h) | - | 180 km/h | 180 km/h | 180 km/h | 200 km/h |
Foto: Mustang Mach-E źródło: Ford materiały prasowe.