eurodiagnosta.pl

2. UKŁAD KIEROWNICZY

2.1. Stan techniczny

2.1.4. Działanie połączeń układu kierowniczego

Metoda Usterki skutkujące uznaniem stanu technicznego za niezadowalający
Ustawić pojazd na kanale przeglądowym lub na dźwigniku z kołami na podłożu i przy włączonym silniku (działające wspomaganie układu kierowniczego) i skręcić kierownicę od skrajnego położenia w lewo do skrajnego położenia w prawo lub zastosować urządzenie do wymuszania szarpnięć kołami jezdnymi.

Kontrola organoleptyczna ruchu połączeń
UD UP UN
a) Ruchome części układu kierowniczego kolidują ze stałymi elementami podwozia. X
b) Brak ograniczników skrętu lub ograniczniki nie działają. X

*Skróty UD, UP oraz UN oznaczają: UD– usterka drobna, UP – usterka poważna, UN – usterka niebezpieczna.

Komentarz