Fot. KRYSTIAN ZIELIŃSKI.
W artykule prezentujemy używany samochód BMW sria 4 Cabrio model 435i (F33).
Model serii 4 zadebiutował w styczniu 2013 roku podczas targów motoryzacyjnych North American International Auto Show we wrześniu tego samego roku, producent zaprezentował wersję Convertible, czyli Cabrio.
Prezentowany samochód został wyprodukowany w grudniu 2013 r. Rok modelowy 2014. Obecny właściciel sprowadził to BMW z USA. Aktualny stan licznika wynosi 96 tysięcy kilometrów.
Producent opisuje BMW serii 4 jako sportowe i eleganckie.
„Pewny siebie, sportowy charakter i indywidualna swoboda. Wykracza poza konwencje i łączy progresywną stylistykę z wyjątkową dynamiką jazdy, wywołując czyste emocje”.
Źródło: BMW materiały prasowe.
Powyższy tekst opisuje najnowszą generację serii 4 jednak naszym zdaniem, idealnie oddaje charakter modelu F33. Zdaniem obecnego właściciela seria F ma najładniejszy design.
Jakość użytych materiałów nie podlega dyskusji, po prostu jest na najwyższym poziomie. To samo można powiedzieć o wykonaniu wnętrza, jeśli chodzi o pasowanie i mocowanie elementów, BMW robi to zawsze z największą starannością.
Na uwagę zasługuje wyjątkowa ergonomia, która pozwala kierowcy intuicyjnie odnaleźć niezbędne elementy sterowania pojazdem, jego systemy i multimedia nawet takiemu, który pierwszy raz prowadzi samochód marki BMW.
Wnętrze jest przestronne, a sportowe fotele są wygodne nawet na długich dystansach.
Sześciocylindrowe jednostki są od lat stosowane w różnych modelach BMW. Jedną z nich jest silnik N55, stosowany od 2009 roku w praktycznie wszystkich modelach niemieckiego producenta.
Jest to silnik o mocy 306 koni mechanicznych i momencie obrotowym 400 Nm z podwójną sprężarką Twin Scroll oraz systemem Valvetronic.
Zastosowanie bezpośredniego wtrysku paliwa (High Precision Injection) spowodowało poprawienie elastyczności silnika w stosunku do poprzednika - N54.
Jak każdy mechanizm i ten posiada swoje słabe punkty, na które warto zwrócić uwagę. Należą do nich problemy z pompą płynu chłodzącego czy termostatem, pękająca uszczelka pokrywy zaworów, pękająca uszczelka obudowy filtra oleju, problemy z systemem zmiennych faz rozrządu. Wszystkie wymienione usterki należą do grupy usterek drobnych i dotyczą silników o znacznych przebiegach. W przypadku testowanego egzemplarza nie wykryliśmy ww. problemów.
Ważne, aby okresowo kontrolować pojazd w warsztacie, który ma odpowiednie kwalifikacje i zwróci szczególną uwagę na opisane elementy, aby uniknąć kłopotów.
Prezentowany samochód jest po przeglądzie, podczas którego wymieniono:
Samochód został zakupiony w Stanach zjednoczonych uszkodzony bez zderzaków przedniego i tylnego, które wymieniono na oryginalne bez konieczności lakierowania. Czujnik grubości powłoki lakierniczej wykazał wartości fabryczne (100-120 μm) na elementach metalowych z wyjątkiem pokrywy silnika i tylnego lewego błotnika, które posiadają podwójną warstwę lakieru (200-230 μm).
Największym atutem tego samochodu jest jego zmienny sportowy układ kierowniczy (Variable sportlenkung), który zwiększa siłę wspomagania i kąt skrętu podczas parkowania. Zmienia się opór, jaki stawia kierownica odpowiednio do prędkości pojazdu oraz wybranego trybu jazdy.
Kolejnym plusem jest adaptacyjne podwozie, które potrafi zaskoczyć komfortem w trybie COMFORT i ECO PRO a w trybach sportowych staje się twarde i powoduje, że samochód przywiera do drogi, jak by był do niej przyklejony.
Silnik bez problemu osiąga swoją moc i moment obrotowy, można to obserwować na wyświetlaczu centralnym. Warto wspomnieć o automatycznej skrzyni biegów, która w zależności od wybranego trybu, naprawdę daje „radość z jazdy”. Pokonując zakręty nawet przy znacznych prędkościach, kierowca czuje się pewnie, układ kierowniczy jest wtedy precyzyjny, a systemy elektroniczne panują nad stabilnością i utrzymaniem właściwego toru jazdy. Systemy wspomagające można oczywiście wyłączyć, ale wtedy nie można sobie już pozwolić na błędy.
Posiadanie takiego samochodu jest jak pozwolenie na broń — nie rzuca się w oczy, daje poczucie pewności i bezpieczeństwa, ale jednocześnie od użytkownika wymaga odpowiedzialności i nie zostawia miejsca na popełnianie błędów.
Z pewnością nie jest to samochód dla każdego.
BMW 435i Kabriolet
Dane techniczne:
Wymiary masy:
Wyposażenie (wybrane elementy):
Dzwoniąc bezpośrednio do właściciela, dowiesz się więcej o BMW 435i Kabriolet.
Tel. Kom: 606 221 890
E-mail: maciej.pyrzalski@gmail.com